•  
  •  
  •  

Hoe kan je online meer van je persoonlijkheid laten zien en jouw stem laten horen?

Het blog van vandaag is anders. Vandaag heb ik een vlog (videoblog) voor je gemaakt met als onderwerp: Persoonlijkheid is dé onderscheidende factor . Dus pak even een kop koffie of thee, zet je telefoon op stil… zet ook je e-mail uit. En klik op “PLAY”.

Lees je liever, scroll dan naar beneden en lees het blog verder.

 

 

Om je jezelf online te onderscheiden zijn sterke marketingteksten essentieel. De teksten die jij schrijft vormt jouw ‘stem’. Hiermee deel jij jouw kennis met de wereld. Maar teksten zonder je eigen persoonlijkheid, gaan je niet helpen om online gezien te worden. Het is jouw persoonlijkheid wat dé onderscheidende factor is in een overdrukke markt.

Nog niet zo lang geleden vroeg ik een collega coach, en tegelijkertijd een hele goede vriendin, om feedback op enkele artikelen. Als feedback zei ze:

“Jij brengt NLP (neuro linguïstisch programmeren), neuromarketing, coaching, training, persoonlijke ontwikkeling en reguliere marketing samen. Dit maakt persoonlijke en business ontwikkeling bij jou wel degelijk anders dan bij een andere businesscoach of trainer. Hierdoor kan jij die volle zalen trekken. Jij maakt met jouw integrale aanpak het verschil. Dat mis ik nog wat, nu is het nog te veel “reclame en marketing” en minder de Ingrid, de constructieve mismatcher, de NLP Trainer die prikkelt en inspireert.”

Tja, doeltreffender kon haar feedback niet zijn. In de teksten had ik me weer te veel achter mijn kennis en kunde verscholen, zonder mijn echte persoonlijkheid te laten zien.

Want al meer dan 20 jaar schrijf ik (commerciële) marketingteksten. Nu meer dan ooit zie ik hoe ‘hol’ die teksten zijn geweest. Er zit geen ziel in. Ik paste trucjes toe om op onbewust niveau met de klanten van mijn werkgever te kunnen communiceren. Maar hoe goed ik dat ook deed, het ontbrak eigenlijk altijd aan mijn persoonlijkheid met mijn ‘echte unieke stem’.

Maar wat was toch mijn eigen persoonlijkheid en mijn unieke stem? Hoe kon ik, die kwaliteiten die mijn collega coach omschrijft in de vorm van mijn persoonlijkheid nog meer laten zien?

Wat is je persoonlijkheid nou precies?

Jij bent uniek. En dat is ieder mens. Jouw persoonlijkheid wordt bepaald door karakteristieken die je onderscheiden van anderen. Ik ben bijvoorbeeld: eigenwijs, goudeerlijk, gepassioneerd, kom snel tot de kern, vastberaden en doelgericht. Al deze eigenschappen zie je bijvoorbeeld ook terug in de persoonlijkheid van mijn business. Door te kiezen voor de kleur rood, of de keuze voor bepaalde foto’s, maar ook het woordgebruik in mijn teksten…zorgen er allemaal voor dat mijn persoonlijkheid tot uitdrukking komt.

Maar persoonlijkheid is nog iets meer dan dit alleen. Het is ook het laten horen van je echte eigen unieke stem.

Laat je echte stem horen

Je wilt immers inspireren. En onbewust nemen we soms dingen van elkaar over. Voordat je het weet boots je iemand na en ben je eigenlijk jezelf niet meer. Je echte stem laten horen is laten zien wie je écht bent. Dat gaat dus verder dan het zijn van een expert in jouw vakgebied en je alleen je kennis delen.

Je unieke eigen stem heeft te maken met het vertellen van jouw verhaal. En vandaag de dag wordt dat een steeds belangrijkere marketingtool. Het zijn jouw persoonlijke verhalen, waar jouw ideale klant zich in kan identificeren. Wat zijn jouw doelen? Wat drijft jou? Waar wordt je blij van?En samen met jouw persoonlijke karakteristieken zorg je ervoor dat jij op jouw eigen manier de ander inspireert.

Regelmatig zie ik online berichten van collega ondernemers voorbij komen. Ze publiceren regelmatig blogs, maar schrijven daarbij dan een algemeen Facebook bericht. Vallen die berichten nu echt op? Nee, echt niet. Er zit veel meer in.

Dagelijks hebben we een stroom aan sociale berichten op onze tijdlijn. Het is dan nog niet zo makkelijk om de aandacht te krijgen. En jouw volgers zitten dan echt niet te wachten op een algemene update.

Maar het is echt eenvoudiger dan je denkt. Jouw volgers kijken namelijk echt uit naar een stukje van jou te zien. Vertel dus met jouw persoonlijkheid jouw verhaal. Of nu je verhaal op feiten of op emoties is gebaseerd. Het is jouw verhaal met jouw persoonlijkheid en jouw unieke stem. Daarmee onderscheid je je van de anderen.

Bloot en kwetsbaar, maar ook moed en lef

Ja, het voelt echt heel bloot en kwetsbaar… Maar niemand zit te wachten op een kopie van een ander. Bovendien trek je dan niet jouw ideale klanten aan, waar jij energie van krijgt.

Iemand die zichzelf laat zien heeft veel moed en lef en dat is pas echt AANTREKKELIJK. In de breedste zin van het woord. Jouw potentiële klanten merken je op en gaan je volgen om meer van je te weten te komen.

Tot zo ver hoe jouw persoonlijkheid de onderscheidende factor is.

Onthoud: Jij bent de aansturende kracht van jouw business. Dus gebruik ook jouw unieke eigenschappen en je eigen echte stem om het merk van jouw bedrijf te laden. Kies de kleur die bij je past, de foto’s en afbeeldingen die jouw persoonlijkheid laten stralen en gebruik woorden die jij ook in het dagelijks leven gebruikt. En vertel daarmee jouw verhaal.

Nu hebben jullie mijn stem gehoord en ben ik heel benieuwd naar hoe jouw echte eigen stem klinkt. Deel met mij in het commentaarveld waar jij voor staat, jouw persoonlijkheid en jouw verhaal. Met jouw reactie leer ik jou nog beter kennen en inspireer je niet alleen mij, maar ook andere ondernemers.

Alles in je leven komt je eenvoudig en in overvloed tegemoet! Be REMARKABLE!

 

Signoff Ingrid


  •  
  •  
  •  
Recommended Posts

Laat een bericht achter