•  
  •  
  •  

Jij bent niet je business

Soms identificeren onszelf zo met onze business, dat we onszelf beperken met wat er nog meer mogelijk is. Wanneer je jezelf als jouw business ziet, betekent dat ook dat als je bedrijf faalt, dat jij ook faalt. Of je blijft krampachtig bezig om je onderneming levend te houden, terwijl je allang weet dat het tijd is om verder te gaan. Jij bent niet je business.

Toen ik RMRKBL inschreef bij de Kamer van Koophandel, begon ik kort daarna te twijfelen. Had ik wel een bedrijfsnaam moeten kiezen? Het is immers helemaal hip als business- of life coach om je eigen naam te gebruiken. Tot ik me realiseerde dat RMRKBL niet helemaal gelijk staat aan wie ik ben.

Ja, mijn business draagt veel van mijn waarden. Het klopt, dat de kleuren die er bij RMRKBL worden gebruikt, de kleuren zijn die ik graag zie. En ja, via mijn stem en teksten communiceert mijn business met de buitenwereld. Maar RMRKBL is in werkelijkheid een eigen entiteit met haar eigen behoeften. Ik faciliteer, coördineer en ondersteun haar op het pad dat zij bewandelt.

Wat als je business een eigen entiteit is met een eigen bewustzijn?

Als je je identificeert met je business en denkt dat jij het bent, dan regisseer je de dingen de manier waarop jij denkt dat het moet gaan. Hiermee beperk je jezelf om te zien wat er nog meer mogelijk is. Jouw logische brein gaat niet ver genoeg, om te weten welke kansen er zijn.

Bekijk jouw business alsof zij een bewustzijn heeft. Zij heeft de wens en de behoefte om zich te ontwikkelen en te groeien. En als jij bereid bent om haar dit te gunnen, dan kan het vele malen meer succesvol zijn. Het Universum zal haar daarin steunen.

Laatst las ik een bericht op een Facebookgroep, waarbij iemand de vraag stelde over of ze een joint venture moest aangaan of niet. Ze gaf aan dat deze samenwerking voor hun bedrijf (van haar en haar man) een mega kans was om te groeien. Maar dat ze het gevoel had dat hun business dan niet meer van hen voelde, omdat ze dan nog maar 50% zeggenschap hadden. De waarheid is dat ze haar business enorm beperkt, door niet de ongekende mogelijkheden te zien. Zoals bijvoorbeeld aandelen houden in deze business en een andere nieuwe business ernaast starten.

Daarom kies ik ervoor dat RMRKBL een eigen entiteit is. En net als bij een persoon stel ik haar regelmatig vragen: wat zij wil doen, wat ze wil bereiken, welke richting ze op wil gaan en wat ze wil verdienen. Nu krijg je meestal geen direct antwoord. Althans niet een antwoord die je met je brein cognitief kan verwerken. Maar het zorgt er wel voor dat je je business afstemt op de energie om jou en je business in de juiste richting te laten leiden.

Ongekende mogelijkheden voor jou en je business

Zodra je kiest om jezelf los te koppelen van je eigen business en het als zelfstandig ziet, dan maakt dat je leven als ondernemer veel makkelijker en geeft je veel meer plezier. Het geeft je veel meer balans.

Bovendien is het hard werken om een business te zijn. En je zal nog veel harder moeten werken wanneer je probeert om van jezelf een business te maken. Je staat 24/7 aan om alleen dit ene ding te doen en je werkt hard om jezelf succesvol te maken. Maar je kan er eigenlijk niks anders naast doen, omdat je opgeslokt wordt door je business.

Jarenlang heb ik mezelf als Ingrid Zakelijk en Ingrid Privé gezien. Ingrid Privé heeft een zachte kant, soms wat onzeker en houdt van alles wat met persoonlijke ontwikkeling en spiritualiteit heeft te maken. Terwijl Ingrid Zakelijk veel zakelijker is, vol zelfvertrouwen, expert in marketing en online klantgedrag en verslindt alles wat daarmee te maken heeft. Het fascineerde me, dat als ik in de ene rol stapte, dat ik niet de andere rol kon zijn. Ik realiseerde me dat ik de kwaliteiten van allebei de rollen kan combineren, zolang ik me niet identificeer met de specifieke rol.

En zo werkt het met je onderneming precies hetzelfde. Het maakt niet uit wat je business is, jij bent het niet. Als je jezelf als je business definieert, dan begrens je jezelf met hoe je kan zijn, doen, hebben, creëren en genereren. Je sluit jezelf af voor alles wat mogelijk is.

Maar als je kiest om je bedrijf als aparte entiteit te zien, dan leg je jezelf niet vast aan het succes van dit ene ding. Je kan dan veel meer mogelijkheden zien om te zijn, doen, hebben, creëren en genereren.

Geef je business een taak

Zodra je je business los kan zien van jezelf, kan haar ook een taak geven. Laat haar weten dat het haar verantwoordelijkheid en taak is om geld voor jou te genereren. Vraag haar om meer klanten aan te trekken. Zo houd jij meer tijd over om de dingen te doen die jij écht leuk vindt.

Als laatste wil ik graag nog wat van jou horen in de comments…
Welke taak wil jij jouw business geven?

Alles in je leven komt je eenvoudig en in overvloed tegemoet! Be REMARKABLE!

 

Signoff Ingrid


  •  
  •  
  •  
Recommended Posts

Laat een bericht achter