Geloof jij in onmogelijke dingen?
Alice laughed: “There’s no use trying,” she said; “one can’t believe impossible things.”
“I daresay you haven’t had much practice,” said the Queen. “When I was younger, I always did it for half an hour a day. Why, sometimes I’ve believed as many as six impossible things before breakfast.”
Alice in Wonderland.
Op 1 september vierde ik alweer voor het tweede jaar dat ik de stap heb gezet om mijn business te starten. Ik zal eerlijk zijn, het was een onzeker moment en heb heel veel getwijfeld. Ik had werkelijk geen idee waar ik aan begon. En de reactie van de Witte Koningin in Alice in Wonderland is voor mij dan ook een regelrechte uiting van geloof in onmogelijke dingen. Maar vooral van plezier en mogelijkheden. Net als wat jij kan hebben in jouw leven en je business. Wat als jij je leven en je business creëert op de manier dat jij weet dat je het kan creëren?
De meeste van ons zijn geconditioneerd om te denken zoals alle anderen om ons heen. Je hebt geleerd dat je moet leven in een realiteit dat bestaat uit ideeën van anderen en hun beperkte kijk op de wereld van wat mogelijk is. Zodra je afwijkt van de standaard met jouw ideeën, dan word je snel gecorrigeerd en zegt iemand “doe even normaal”.
Je bent geconditioneerd om niet te geloven in onmogelijke dingen.
Wat is conditionering?
Nog voordat je kind 3 jaar wordt, word er al van jou als ouder verwacht dat je een keuze maakt voor een basisschool. Toen wij voor Yinthe diverse basisscholen bezochten, zag ik wat opmerkelijks. In elk klaslokaal zaten alle kindjes exact hetzelfde op hun stoeltjes. En als een kindje bewoog, dan even later bewogen de andere kindjes ook. Ze waren helemaal in sync.
En eigenlijk verbaasde me het al niet, wat ik daar zag. Onze Yinthe is een heel vrij kind. Thuis is het een eigenwijsje en weet ze precies wat ze wil. Dat zal ze je op welke manier dan ook duidelijk maken. Maar zodra ze naar de kinderopvang gaat, dan stemt ze zich af op de rest van de groep en past ze zich aan.
Dit noemen we conditionering. Dit is wat we dagelijks doen. Je stemt je af op de realiteit van anderen in je omgeving, op je werk of waar dan ook. Je gelooft wat anderen geloven en doet de dingen op de manier dat een ander het doet.
Wat als je leven is gebaseerd op een contextuele realiteit?
Voor de meesten is dit heel prettig en comfortabel. Vanaf het moment dat je wakker wordt, ben je geconditioneerd op wat te eten, wat te zijn, wat aan te trekken, wat te doen, hoeveel uren je moet werken en wat je moet verdienen. Jouw leven is gebaseerd op een contextuele realiteit.
In de contextuele realiteit zal je altijd kijken naar waar jij past, waar jij kan profiteren, waar je kan winnen of verliezen. Het vertelt je hoe je business eruit moet zien, wat je niche is (de specifieke markt waarop je richt) en vooral dat je niet een andere kant op mag kijken. Het vertelt je hoe je je business het beste profiteert van bepaalde deals, maar ook dat je succes is af te meten aan het aantal cijfers voor de komma van het bedrag dat op je bankrekening staat.
Jij kan je business runnen op jouw eigen manier
Als je nu eens niet vanuit de conditionering, als een soort business-model zou handelen, dan zou je business een reflectie zijn van wie je écht bent. Of je nu een modewinkel hebt, coach bent of makelaar, je zou dan geen enkele concurrentie hebben.
Neem nu eens bijvoorbeeld de business coaches in Nederland. In werkelijkheid zijn alle business coaches hetzelfde. Ze leren je allemaal exact hetzelfde als alle anderen. Namelijk datgene wat zij zelf doen. Ze geven je hun tips en trucs, zoals zij het hebben geleerd en toegepast. En jij zal proberen om je af te stemmen daarop. Voor sommige zal het dan ook zeker kunnen werken. Alleen voor jou misschien niet, omdat jij niet dezelfde persoon bent en niet exact dezelfde business hebt. Bovendien word je dan de zoveelste die exact hetzelfde doet.
Ik geloof in onmogelijke dingen. Dat is dan ook de reden dat ik zeg ik ben niet een Life Coach of Business Coach in de gebruikelijke betekenis. Ik leer je in mijn life coaching programma en business coaching geen trucjes met de manier waarop ik het doe. Ik help je om je bewust te maken van je eigen superpowers en die te herontdekken, zodat je je eigen pad kan bewandelen. Zodat je kan zijn wie je écht bent en op jouw eigen unieke manier je business kan runnen.
Want als jij helemaal op jezelf kan vertrouwen, dan zal de business die jij dan creëert totaal anders zijn dan van alle anderen. Sterker nog je zal nooit meer naar de andere ondernemingen kijken in jouw branche om te zien hoe jij jouw business moet runnen.
Mijn uitnodiging voor jou om in onmogelijke dingen te geloven
Geloof in onmogelijke dingen en verbreed je blikveld op wat kan zijn. Mijn deuren zijn geopend naar de Breakthrough to Success Intensives en jij kan erbij zijn. In deze intensieve sesssies krijg je nog meer verhelderende inzichten over hoe je direct in de diepste verlangens kunt tappen die in jouw hart verscholen liggen en hoe je ze werkelijkheid laat worden met onvoorwaardelijke hulp van het Universum. Wanneer jij open staat om je eigen interne kompas te gaan volgen, dan staat je niks meer in de weg om een gelukkig en overvloedig leven te leven.
De Breakthrough to Success Intensives is voor jou, als je je eigen pad wil bewandelen. Voor jou als je meer plezier in je business, baan, carrière – wat je het ook wilt noemen – wilt krijgen. Voor jou als je een gelukkig en overvloedig leven wilt leven.
Meld je hier aan.
Laat jezelf horen in de comments…
Ik begon dit blog met een quote van de Witte Koningin uit Alice in Wonderland: “Why, sometimes I’ve believed as many as six impossible things before breakfast.” Nu wil ik je uitnodigen uit jouw conditionering te stappen. Wat is één onmogelijk ding, waarvan jij hebt besloten dat jij dat niet kan creëren met je business? Schrijf het hieronder in de comments.
Alles in je leven komt je eenvoudig en in overvloed tegemoet! Be REMARKABLE!
Ingrid van Lith is de online business coach, life coach en trainer waar individuen, zelfstandig ondernemers, coaches en dienstverleners naar zoeken.
Haar missie is om individuen en bedrijven te empoweren om een significant verschil te maken in hun leven en dat van anderen.
Ze brengt een uniek en fris perspectief op het gebied van persoonlijke ontwikkeling en leiderschap, doordat zij haar kennis en ervaring vanuit online marketing, NLP (Neuro Linguïstisch Progammeren), Hypnose, Reiki, Ho’oponopono en High Performance met elkaar combineert.