•  
  •  
  •  

Zo schakel je concurrentie uit

Voordat ik inga op hoe jij je concurrentie eenvoudig uitschakelt, ben ik benieuwd hoe je tot nu toe de tips van hoe je paniekondernemen kunt voorkomen al hebt geïntegreerd in jouw leven. Merk je, net als ik, het verschil al?

Toen ik de tips voor je aan het schrijven was, merkte ik weer in mijn lichaam wat het bij mij doet. Ik voel me oprecht dankbaar dat ik jou kan en mag helpen. En als je iemand kent, die ook kan profiteren van deze tips. Stuur ze dan gerust door.

Hier nog even kort een overzicht van alle 10 tips:

  1. Laat even los;
  2. Welke kleur heeft jouw bril;
  3. Als jij leegloopt, dan loopt je bedrijf ook leeg;
  4. Schoenmaker blijf bij je leest;
  5. Zo schakel je concurrentie uit;
  6. Dit is waarom je business niet groeit;
  7. In 7 stappen innoveren;
  8. Welke pet zet jij vandaag op;
  9. Voel je potentie en ontwikkel je skills;
  10. Helderheid krijgen over de richting die je op wilt gaan.

De tip van vandaag is een hele belangrijke tip, namelijk: Blijf jezelf…

Want zo schakel je concurrentie uit!

Kijk eens naar al je berichten die je uitstuurt naar jouw klanten of potentiële klanten. Vertoon jij kopieergedrag? Doe je je anders voor dan je bent, omdat je denkt dat je dan zo succesvol zult zijn?

Stop ermee! Je redt het echt alleen als je je authentieke zelf bent. Er is maar één jij. En jouw stempel maakt jouw bedrijf. Bovendien is er niks mis met jou-zijn.

Natuurlijk zijn er mensen die zich succesvoller voordoen, dan ze werkelijk zijn. Of onbewust nemen we dingen van elkaar over en integreer je die ook in je eigen leven. En daar is op zich echt weinig mis mee. Maar als je niet echt laat zien wie jij bent, dan val je door de mand. En dat geeft je uiteindelijk een slecht imago.

Jij bent uniek en jouw persoonlijkheid wordt bepaald door je eigen karakteristieken. Zo ben ik bijvoorbeeld eigenwijs, goudeerlijk, gepassioneerd en doelgericht. Al deze eigenschappen zie je ook terug in de persoonlijkheid van mijn business. Je leest het in mijn teksten, door de woorden die ik kies. Je ziet het terug in mijn keuze voor de kleur rood van mijn huisstijl. Maar ook de keuze voor de afbeeldingen en mijn foto’s laten mijn karakter duidelijk zien.

Maar het is meer dan dit alleen. Het is ook het laten horen van je eigen unieke stem. Je kan hier ook meer over lezen in mijn eerder verschenen blog “Persoonlijkheid is de onderscheidende factor”.

Jouw eigen unieke stem heeft vooral te maken met het vertellen van jouw verhaal. De persoonlijke verhalen, waarin jouw klant zich kan identificeren. Wat zijn jouw doelen? Wat is je achtergrond? Waar word je blij van? Of hoe ga jij met uitdagingen om? En samen met jouw persoonlijke karakteristieken vormt het je authentieke zelf.

Toen ik net bezig was met het uitdenken van mijn business, keek ik eerst naar iedereen om mij heen. Wat deden Ninke van der Leck, Simone Levie en Eelco de Boer? Gezamenlijk hebben we hetzelfde doel, namelijk jou als ondernemer helpen succesvoller te worden. Hiervoor gebruiken de meeste business coaches feitelijk allemaal dezelfde tactische marketingprincipes. De één misschien net iets anders omschreven, dan de ander, maar in grote lijn komen ze overeen. Maar wat maakt dan het verschil, dat het verschil maakt?

Het persoonlijke verhaal van ieder individu. Het verhaal van Ninke is anders dan het verhaal van Simone. En Simone’s verhaal is anders dan die van Eelco. En het verhaal van Eelco is ook weer anders dan die van mij.

Nu kan je heel onzeker worden als de markt waarin jij je begeeft al heel druk is. Maar juist door jezelf te blijven, overstijg je ook het denkbeeld van ‘concurrentie’. Zo schakel jij concurrentie uit. Bovendien bestaat er eigenlijk geen echte concurrentie. Dat is leven in schaarste en ondernemen vanuit paniek en angst.

We zijn met meer dan 7,5 miljard mensen op deze aardbol. Dat betekent dat er een markt is voor jou, maar dat er ook een markt is voor de ander. En overlapt jouw markt met die van de ander? Vertrouw dan op het gezamenlijke doel wat jullie samen delen, het helpen van die potentiële klant. En vertrouw op de keuze die de potentiële klant maakt.

Kiest hij of zij voor jou? Geweldig! Kiest hij of zij voor de ander? Ook goed, zolang die persoon maar geholpen wordt.
Zolang jij oprecht blijft ondernemen, als je authentieke zelf, dan resoneert dat ook met die klanten die met jou willen samenwerken. En jij trekt dan echt alleen de klanten aan die je energie geven en waar je blij van wordt.

Tot zover de tip om jezelf te blijven zodat je de concurrentie uitschakelt. Volg je mij ook al op Facebook? Like de RMRKBL Facebookpagina als je er klaar voor bent om van je passie een serieuze business wilt maken. Want hier krijg je regelmatig nog veel meer gratis waardevolle tips en inspiratie.

De volgende tip (6 van 10) is het WAAROM dat je business niet groeit. Ofwel de zesde tip gaat je helpen om jouw bottleneck te vinden, die het succes van het ondernemen saboteert.

Alles in je leven komt je eenvoudig en in overvloed tegemoet! Just be REMARKABLE!

 

Signoff Ingrid


  •  
  •  
  •  
Laatste berichten

Laat een bericht achter